کاشت ابرو طبیعی

با توجه به تمایل روز افزون جامعه به زیبایی طبیعی یا نچرال عمل های زیبایی امروزه به سمت بازگرداندن یا ایجاد زیبایی طبیعی به چهره فرد می باشد ، یکی از عمل هایی که در این شرایط به شدت مورد توجه قرار گرفته است عمل کاشت ابروی طبیعی می باشد ، با توجه به تازگی و جدید بودن این عمل بدیهی است که ابهامات و سوالات زیادی در این رابطه وجود داشته باشد لذا برآن شدیم که در راستای ارتقا سطح آگاهی جامعه نسبت به این عمل زیبایی با یکی از متخصصین حاذق و با تجربه در این زمینه به گفتگو بنشینیم.

در ادامه به مصاحبه ای که با جناب آقای دکتر پارسا نوایی درباره عمل کاشت ابروی طبیعی انجام شده است می پردازیم.

 

دکتر پارسا نوایی موسس و مدیرعامل «کلینیک تخصصی پوست و مو سینایار» بیش از ده سال است که بصورت تخصصی در زمینه کاشت ابروی طبیعی فعالیت می نمایند ایشان همچنین عضو انجمن بین المللی جراحان کاشت موی طبیعی (ISHRS) هستند.

 

 

 

شایع ترین علت ریزش ابرو چیست؟

 

بیماری های زمینه ای مانند مشکلات تیروئیدی، بارداری و کمبود ویتامین ها از شایع ترین علت های ریزش ابرو هستند.

انجام تاتو، هاشور، میکروبلیدینگ از دیگر عوامل شایع ریزش ابروی طبیعی هستند و در رده‌ ی سوم آسیب های ناشی از سوانح مانند تصادف، سوختگی و جای شکستگی قرار می گیرند.

 

 

 

افراد کاندید کاشت ابرو چه کسانی هستند؟

 

افراد کاندید کاشت ابروی طبیعی شامل آقایان و خانم هایی هستند که بصورت مادرزادی یا در اثر بعضی از بیماری ها دچار ریزش ابرو یا کم پشتی ابرو شده اند. همچنین افرادی که در اثر هاشور، تاتو یا میکروبلیدینگ و یا در اثر سوانحی مانند تصادف، سوختگی و یا شکستگی دچار ریزش ابرو شده اند و یا افرادی که از مدل ابروی خود راضی نیستند و قصد دارند با کاشت، مدل ابروی خود را تغییر دهند و یا دم ابروی خود را لیفت کنند کاندیدای مناسبی برای کاشت ابروی طبیعی هستند.

 

 

کاشت ابرو چگونه انجام می شود؟

 

در کاشت ابروی طبیعی موها از ناحیه بانک مو در پشت سر برداشت می شود و با سوزن های ظریفی در طبیعی ترین جهت ممکن از نظر خواب ابرو و با تراکم بالا در ناحیه ی ابروها کاشت می شود.

 

 

چه تکنیک هایی برای کاشت ابرو وجود دارد؟

 

برای کاشت ابروی طبیعی دو تکنیک کلی وجود دارد. یکی برداشت نوار از پشت سر و یکی برداشت موها به صورت تار به تار. مزایای روش برداشت نوار نسبت به روش تار به تار این هست که موها به صورت گرافت های نازک تری قابل آماده سازی هستند ، بنابراین موها را با تراکم بیشتری در ابروها می توان کاشت کرد. همچنین به علت اینکه ساقه ی موها در این تکنیک بلندتر می باشد در زمان کاشت می توان موها را با جهت دهی بهتری کاشت کرد‌.

 

 

آیا روی تاتو ها می توان کاشت ابرو انجام داد؟

 

روی تاتو قابلیت کاشت ابروی طبیعی وجود دارد.تقریبا ۹۰ درصد مراجعین کاشت ابرو ، تاتو قبلی دارند ولی احتمال نیاز به ترمیم ابرو به علت وجود تاتوی قبلی بیشتر می باشد به این دلیل که آسیب سوزن تاتو به پوست باعث کاهش خون رسانی ناحیه شده و ارتباطی با وجود رنگ تاتو ندارد ، بنابراین نیازی به ریمو تاتو قبل از کاشت نمی باشد البته در صورت نیاز بهتر است تنها قسمت هایی از تاتو که بعد از کاشت ابرو بیرون ناحیه کاشت باقی می ماند ریمو شود.

 

 

طول مدت عمل کاشت ابرو چقدر است؟

 

مدت زمان انجام کاشت ابروی طبیعی بین ۶تا ۸ ساعت می باشد ، البته در شرایط خاص ممکن است این زمان کمتر یا بیشتر شود که بستگی به حجم کاشت و یا سختی شرایط کار دارد.

 

 

مراقبت های پس از کاشت ابرو چه مواردی هستند؟

 

کاشت ابرو عمل بسیار راحتی بوده و مراقبت های خاصی ندارد البته در طول هفته اول بعد از کاشت ابرو طبیعی مراقبت هایی مانند شست و شوی مرتب ابروها در طول روز ، عدم استفاده از دخانیات و قرار نگرفتن در معرض دود آن ها وجود دارد ، همچنین نباید به ابروها ضربه بخورد یا چیزی روی ابروها کشیده شود.در طول یکماه اول نیز از انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین خودداری شود.

 

 

نتایج نهایی کاشت ابرو چه مدت بعد لز کاشت مشاهده می شود؟

 

در طول ۱ ماه اول ابروها دچار ریزش شده و حدود ۳ تا ۴ ماه اول حالت نهفتگی در زیر پوست دارند و بعد از آن در ماه ۵ و ۶ شروع به رشد می کنند و به مرور به تعداد و ضخامت موها اضافه می شود و نتایج نهایی بعد از ۱ سال قابل رؤیت و ارزیابی می باشد البته زمانبندی فوق ممکن است در افراد مختلف تا حدودی متفاوت باشد.

 

 

آیا کاشت ابرو عوارض و خطرات جانبی دارد؟

 

کاشت ابرو طبیعی به هیچ عنوان عوارض خطرناکی ندارد. عوارضی مانند ورم و کبودی اطراف چشم و ابروها در برخی از افراد به وجود می آید که حدود ۳ تا ۴ روز ممکن است دوام داشته باشد. عوارض دیگری مانند جای زخم ، التهاب ، قرمزی ، جوش و جای برآمدگی در افراد حساس ممکن است رؤیت شود که مدت زمان بیشتری برای بهبودی لازم داشته باشد.

 

 

آیا امکان ریزش ابروهای کاشته شده وجود دارد؟

 

ریزش ابروها بعد از گذشت ۱ سال از کاشت ابرو و زمانی که ابروهای کاشت شده تثبیت شد فقط در شرایطی ممکن است اتفاق بیفتد که فرد ، مبتلا به بیماری هایی شود که ریزش مو از عوارض آن باشد ، مانند بیماری کرونا که فرد دچار ریزش مو می شود بنابراین ابروهای کاشت شده که از موی سر می باشد هم ممکن است دچار ریزش شوند.

 

شایان ذکر است در ۱۰ تا ۲۰ درصد افرادی که سابقه ی انجام تاتو یا شرایط خاصی دارند ممکن است ابروهای کاشت شده بعد از گذشت یکسال نیاز به جلسه ترمیم داشته باشند بنابراین ۸۰ تا ۹۰ درصد مراجعین کاشت ابروی طبیعی نیز بدون نیاز به جلسه ترمیم از زیبایی طبیعی حاصل از نتایج کاشت ابروی طبیعی لذت خواهند برد.