اطلاعات کامل در مورد کاشت مو و ابرو

اگر از هموطنان ایرانی بپرسید مهد صنایع‌دستی ایران چه شهری است بی‌شک همگی اصفهان را نام خواهند برد، توجه به زیبایی و ظرافت در جای‌جای شهر اصفهان نمود دارد، به هر گوشه از شهر که سر می‌زنید زیبایی و هنری که با فرهنگ این شهر درآمیخته است را رویت و درک خواهید کرد.

این سطح از توجه به زیبایی، هنر و ظرافت آمیخته با شغل و تجارت مردم این خطه از ایران در همه مشاغل مشهود است به‌گونه‌ای که پزشکان اصفهانی شاغل در زمینه زیبایی نه تنها در ایران بلکه در سطح جهانی نیز همیشه حرفی برای گفتن داشته‌اند و کمتر کنگره و همایش جهانی زیبایی است که از وجود پزشکان متخصص زیبایی اصفهانی بی‌بهره باشد.

یکی از شاخه‌های تخصص زیبایی که نیاز به هنر و ذوق پزشک متخصص در آن بسیار مهم و حیاتی است و عدم وجود آن نتایج بسیار بدی را به همراه خواهد داشت، بی‌شک کاشت موی طبیعی است که اتفاقا پزشکان متخصص کاشت موی اصفهانی از بنیان‌گذاران و پیش‌قدمان انجام این عمل جراحی در ایران هستند. بی‌شک این ذوق و قریحه هنر اصفهانی در نتایج خوب متخصصین کاشت مو اصفهان بی تاثیر نبوده است، حتی فراتر از کاشت موی سر، کاشت ابرو در اصفهان نیز از نتایج به مراتب زیباتر و طبیعی‌تر از بسیاری از مراکز در شهرهای دیگر بهره می‌برند.

کما اینکه شاید حتی عمل کاشت ابرو طبیعی بیشتر از کاشت موی سر نیازمند ذوق و قریحه هنری می‌باشد. نکته حائض اهمیت این است که این هنر با علم روز نیز در آمیخته و آن‌چنان که اشاره شد حضور پُر رنگ متخصصین کاشت مو اصفهانی در کنگره‌ها و انجمن‌های بین‌المللی و خارجی کاشت مو بر این ادعا صحه می‌گذارد.

پس نه تنها این متخصصین از پیشگامان این عرصه بوده‌اند بلکه با به‌روزرسانی خود در مباحث علمی و عملی نیز به‌نوعی پیشرو این عرصه به‌حساب می‌آیند. برای مثال تعداد متخصصین کاشت مو اصفهانی عضو انجمن بین‌المللی جراحان کاشت موی طبیعی مستقر در امریکا(ISHRS) شاید به نسبت جمعیت هر شهر دیگری در ایران بیشترین تعداد را به خود اختصاص می‌دهد که این خود گواه به‌روز بودن این قشر از متخصصان خوب اصفهانی بوده و دلیلی بر رد هجمه‌های برخی افراد سودجو بر قدیمی بودن تکنیک‌های کاشت مو و کاشت ابرو در اصفهان می‌باشد.

روش‌های کاشت مو در اصفهان

اولین روشی که در اصفهان برای کاشت مو انجام شد کاشت مو به روش پانچ گرافت بود که در واقع نوع اولیه روش FIT یا بهتر است بگوییم FUE است که در حال حاضر در بسیاری از کلینیک‌ها در حال انجام است، منتهی این روش به دلیل درشت بودن پانچ‌های استفاده شده نتایج زیبایی ایجاد نمی‌کرد لذا پزشکان اصفهانی به دنبال بهبود نتایج کاشت مو در اصفهان، روش دیگری را مورد استفاده قرار دادند به نام FUT که شامل برداشت یک نوار از پشت سر و سپس جدا کردن پیازهای مو از داخل این باریکه پوستی بود.

کاشت ابرو به روش FUT در اصفهان

تصویر ۱: کاشت مو به روش FUT

با پیشرفت روزبه‌روز تجهیزات و وسایل، روش پانچ گرافت بهبود پیدا کرد و پانچ‌های بسیار ظریف‌تر در حد ۱میلی‌متر و حتی کمتر ساخته شد به‌نوعی که این بار ظرافت مورد نظر متخصصین کاشت مو اصفهان تامین می‌شد لذا با توجه به اینکه روش برداشت نوار هم بعضا به دلیل عدم پیشرفت علمی روش ممکن بود همراه با باقی ماندن جای بخیه پشت سر باشد این بار روش اصلاح‌شده پانچ گرافت تحت نام FIT که در واقع نام‌گذاری غلط رایجی است و صحیح آن روش FUE می‌باشد، باب گردید.

کاشت مو به روش FUE یا FIT در اصفهان

تصویر ۲: کاشت مو به به روش FIT یا FUE

همزمان با شرکت در کنگره‌ها و به‌روزرسانی روش‌های رایج با رویت نتایج استفاده از تکنیک‌های جراحی پلاستیک علی‌الخصوص متد بدون جای زخم یا Scarless بار دیگر تمایل پزشکان به روش FUT به دلیل قابلیت برداشت تعداد بیشتر تار مو زیاد شد و در نهایت با تلفیق هر دو روش FUE و,FUT تکنیک ترکیبی به‌عنوان یکی از شهرهای پیشگام در استفاده از این روش اولین بار در اصفهان در بخش کاشت مو کلینیک دکتر نوایی به سرپرستی دکتر پارسا نوایی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

tarkibi 1

تصویر ۳: کاشت مو به روش ترکیبی در کلینیک دکتر نوایی

از جمله مزایای روش ترکیبی یا Combined method حجم بسیار بالا و شگفت‌انگیز تعداد تار موی جابه‌جا شده برای بیماران است به‌طوری که در برخی موارد تا نمونه کار به‌صورت حضوری رویت نشود این حجم بالای موی کاشت شده قابل‌پذیرش از طرف مراجعین نمی‌باشد.

کاشت ابرو در اصفهان

در مورد کاشت ابرو نیز ابتدا با توجه به حجم موی مورد نیاز کمتر ابتدا روش FUE مورد استفاده قرار گرفت اما به دلیل دستکاری شدن بیش از حد گرافت‌های ابرو پیش از کار در این روش کم‌پشتی نتایج و نیاز به ترمیم بسیار شایع بود و به دلیل نیاز به تراشیدن موها و عدم وجود ساقه موها جهت‌دهی به موها بسیار سخت و اصطلاحا موها مسواکی یا سیخ سیخ رشد می‌کنند.

لذا با توجه به گایدلاین های بین‌المللی برای کاشت ابرو، روش FUTیا برداشت باریکه پوستی برای ابرو مورد توجه پزشکان اصفهانی قرار گرفت که هم آسیب کمتر به گرافت‌ها در زمان آماده‌سازی می‌رسید و نتایج پرپشت‌تر بود و هم به دلیل بلند بودن موها و وجود ساقه پروسه جهت دادن به موها در ابرو بسیار ساده‌تر شد و نتایج بسیار طبیعی‌تر گردید.

کاشت ابرو به روش FUT در اصفهان

تصویر ۴: کاشت ابرو به روش FUT در کلینیک دکتر نوایی

در آخر باید گفت که ” شنیدن کی بود مانند دیدن ” توصیه می‌شود قبل از تصمیم بر انجام هر نوع عمل زیبایی کاشت مو و کاشت ابرو در مراکز دیگر شهرها به‌صورت حضوری به مراکز کاشت موی اصفهان مراجعه نموده و از نزدیک با کیفیت بالای کار کاشت مو و کاشت ابرو در اصفهان آشنا شوید؛ و به این نکته توجه فرمایید که در اصفهان اکثرا خود پزشک مراحل مهم و حیاتی کاشت مو از جمله برداشت نوار، جراحی، بخیه زدن، طراحی خط مو و جهت دادن به موها را انجام می‌دهد اصلی که در دیگر شهرها چندان مورد توجه قرار نمی‌گیرد و شهرهایی که به‌نوعی بازار سیاه یا قاچاق کاشت مو مبتلا گردیده‌اند و کیفیت کار فدای کمیت شده و تعداد بالای بیمار با قیمت کم به قیمت آسیب به سلامت و زیبایی بیماران جایگزین تعداد کم اما با کیفیت کاشت مو گردیده است.