چرا مردان بسیار جوان کاندیدهای فوری برای پیوند مو نیستند ؟

متخصص پیوند مو حتی ممکن است برای مرد جوانی…

 متخصص پیوند مو حتی ممکن است برای مرد جوانی که نگران ریزش موهایش است و تمایل به انجام هر چه سریع تر پیوند مو دارد به تأخیر انداختن پیوند را توصیه کند . پزشک ممکن است استفاده از گزینه های جایگزین پیوند مو را برای بهبود زیبایی تا زمانی که انجام عمل پیوند مو نتیجه رضایت بخش و طولانی مدت را داشته باشد، توصیه کند.

hair kandid

پسری که در سن کمتر از۲۰ سالگی شروع به از دست دادن موهایش کند به نظر خودش ظاهری میانسال پیدا می کند . این تغییر در ظاهرش می تواند باعث یک نگرانی بزرگ و حتی ناراحتی عاطفی شود .

اغلب مردان جوانی که در سنین پایین دچار ریزش مو می شوند برای درمان به دنبال پیوند مو هستند .مرد جوان ممکن است زمانی که متخصص ترمیم مو پس از گرفتن شرح حال پزشکی و در نظر گرفتن سابقه خانوادگی انجام پیوند موی فوری را توصیه نکند، بسیار متعجب شود .

 

 

فاکتورهایی که مانع انجام پیوند موی فوری هستند ، عبارتند از :

 

سابقه خانوادگی الگوی مردانه ریزش مو گسترده

 فردی که بستگان نزدیک او داری الگوی طاسی پیشرفته هستند در معرض خطر بالایی برای ریزش مو به مقدار متوسط تا شدید می باشد ، در این فرد انجام فوری پیوند مو ممکن است اثرات منفی به خاطر عوامل زیر داشته باشد :

۱- تهی شدن ذخیره بانک مو ( مویی در پشت سر که برای برداشت گرافت های پیوندی استفاده می شود ) قبل از اینکه میزان نهایی ریزش مو در مرد جوان مشخص شده باشد

۲- کاشت نامناسب موها بطوری که گرافت ها در ناحیه ای که درآینده طاس می شود کاشته نشوند.

 

الگوی ریزش موی بیمار

ریزش مویی که در سنین جوانی آغاز می شود قابل پیش بینی از نظر مقدار مویی که در نهایت باقی خواهد ماند ، یا الگوی نهایی ریزش مو نخواهد بود . مثلا ریزش مو در نواحی گیجگاهی (در پشیانی ، شقیقه ها و بالای ابروها) ممکن است یکی از حالات زیر را پیدا کند:

(۱) ادامه پیدا نکند .

(۲) تا زمانی که ناحیه وسیعی از پیشانی را شامل شود گسترش یابد.

(۳) تا زمانی که پیشانی و قله یا تاجسر را شامل شود گسترش یابد .

(۴) تا زمانی که به حداکثر مقدار الگوی طاسی مردانه برسد گسترش یابد .

نهایتا باید گفت اگر پیوند مو زودتر از زمان مناسب انجام شود ممکن است نتایج طولانی مدتی که از این عمل باید حاصل شود را خنثی کند .