مزوتراپی بعد از کاشت مو

مزوتراپی بعد از کاشت مو یکی از روش‌های تأثیرگذار در تقویت موهای تازه کاشت شده است. مزوتراپی مو یک روش نوین جهت درمان و کنترل ریزش مو است که بیشتر افراد با انجام این فروش درمانی، از ریزش مو آن‌ها جلوگیری شده است.

اگر به تازگی کاشت مو انجام داده‌اید و به دنبال این هستید که انجام مزوتراپی بعد از پیوند مو موثر است یا خیر، ما در این مطلب به طور کامل به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم و مواردی از قبیل؛ تعداد جلسات مزوتراپی بعد از کاشت مو، فواید مزوتراپی بعد از عمل کاشت مو و تأثیر مزوتراپی بر موهای تازه کاشت شده را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

مزوتراپی بعد از کاشت مو

مزوتراپی مو چیست؟

مزوتراپی مو روشی است که شامل جراحی نمی شود و هدف آن حل مشکلات مو مانند ریزش مو، نازک شدن تارهای موه و کیفیت پایین مو است. مزوتراپی مو شامل تزریق مخلوطی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنتی اکسیدان‌ها و سایر مواد فعال به طور مستقیم به مزودرم، لایه میانی پوست است. رگ‌های خونی، فولیکول‌های مو و سایر ساختارها می‌توانند از محلول غنی از مواد مغذی ارائه شده از طریق تزریق سود ببرند.

تغذیه و تحریک فولیکول‌های مو، افزایش ورود خون به پوست سر و تقویت رشد مو از مهم‌ترین اهداف مزوتراپی مو هستند. هدف مزوتراپی با رساندن مواد مغذی ضروری به طور مستقیم به ناحیه مورد نظر، تقویت موهای موجود، جلوگیری از ریزش بیشتر مو و تشویق رشد موهای جدید و سالم‌تر است.

توجه به این نکته مهم است که در حالی که مزوتراپی مو به عنوان یک گزینه غیرجراحی برای رفع ریزش مو و تقویت رشد مو محبوبیت پیدا کرده است، اثربخشی آن می‌تواند در بین افراد متفاوت باشد. مشاوره با پزشک متخصص پیوند مو برای تعیین این که آیا مزوتراپی بر اساس شرایط شما بعد از عمل پیوند مو برای شما مناسب است یا خیر ضروری است.

بیشتر بخوانید
یکی از روش‌های تأثیرگذار دیگر در تقویت فولیکول‌های تازه کاشت شده، انجام پی آر پی مو است. جهت اطلاع از این روش درمانی، مزایا و معایب آن و نحوه انجام این روش به بخش پی آر پی بعد از کاشت مو مراجعه نمایید.

مزوتراپی بعد از کاشت مو چیست؟

وقتی صحبت از یک نتیجه خوب کاشت مو به میان می‌آید، مراقبت‌های بعد از کاشت مو و داروهای مورد استفاده پس از کاشت مو مطمئناً مهم‎ترین عواملی هستند که باید در نظر گرفته شوند. برخی از داروها باید به عنوان یک اقدام پیشگیرانه یا برای کاهش خطر عوارض جانبی استفاده شوند. هنگامی که روش کاشت مو انتخاب شده برای فرد با داروهای رشد مو بعد از عمل همراه شود، نتیجه موفقیت آمیزی به دست می‌آید. یکی از مراقبت‌های ضروری بعد از عمل پیوند انجام مزوتراپی مو است که به تقویت فولیکول‌های تازه کاشت شده کمک می‌‌کند.

در صورت تمایل به افزایش سرعت رشد مو پس از کاشت مو، می‌توان با روش مزوتراپی مو، رشد مو را تحریک کرد. مزوتراپی گردش خون را بهبود می‌بخشد و یک مکمل ویتامین را به پوست سر شما می‌رساند و باعث رشد مجدد می‌شود. به لطف این روش که در آن دارو مستقیماً به پوست تزریق می‌شود، تعادل هورمونی در پوست سر بازیابی می‌شود و تأثیر هورمون‌های DHT که باعث ریزش مو می‌شوند، متوقف می‌شود.

در این روش، ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین‌ها و آنزیم‌های لازم برای فولیکول‌های مو و رشد مو با استفاده از یک سوزن نازک به پوست سر تزریق می‌شود. متابولیسم در ناحیه تحریک شده و بافت از این طریق تحریک می‌شود. پس از انجام مزوتراپی مو، افزایش ضخامت تار موها و رشد مو مشاهده می‌شود و ریزش مو کاهش می‌یابد.

تعداد جلسات مزوتراپی بعد از کاشت مو

تعداد جلسات مزوتراپی بعد از کاشت مو

یکی از سوالات رایج مراجعه‌کنندگان کاشت مو طبیعی در مورد انواع روش‌های تقویت موهای کاشت شده است که در پاسخ به این سوال می‌توان گفت: بهترین و قوی‌ترین روش تقویت موهای کاشت شده انجام مزوتراپی است که باید یک ماه پس عمل پیوند مو بین ۴ تا ۶ جلسه انجام شود اما بنا به نظر پزشک ممکن است تعداد جلسات و فاصله زمانی آن‌ها برای افراد مختلف، متغیر باشد و تعداد جلسات مزوتراپی بعد از کاشت مو حتی ممکن است بین ۱۰ تا ۱۲ جلسه افزایش یابد.

ترجیح این است که در شش ماه اول این جلسات به صورت منظم انجام شود و بعد از گذشت ۶ ماه جهت تقویت موهای کاشت شده می‌توانید به صورت سالیانه یک الی دو بار این روش درمانی را انجام دهید. روش‌های دیگر تقویت موهای کاشت شده مانند داروهای خوراکی و داروهای تزریقی ممکن است در تقویت موها تأثیرگذار باشند اما تأثیر آن‌ها به هیچ عنوان به اندازه مزوتراپی مو نیست.

بیشتر بدانید
یکی از عوارض شایع بعد از عمل پیوند مو، بروز ورم و کبودی در ناحیه صورت و چشم‌ها است که با انجام یکسری راهکارها می‌توان این ورم را کاهش داد. جهت اطلاع از علل ایجاد تورم بعد از جراحی و روش‌های کاهش آن به مطلب ورم بعد از کاشت مو مراجعه نمایید.

مزایای مزوتراپی بعد از عمل کاشت مو

مزوتراپی بعد از کاشت مو یکی از بهترین و قوی‌ترین تکنیک‌های بهبود نتایج کاشت مو است که جهت انجام آن باید حداقل یک ماه از انجام عمل کاشت مو گذشته باشد. توصیه می‌شود بین ۴ تا ۶ جلسه به صورت ماهیانه انجام شود.

مزوتراپی مو چندین مزیت بالقوه را برای افرادی که به دنبال راه حل‌های غیر جراحی برای رفع ریزش مو و بهبود سلامت مو هستند، ارائه می‎دهد. در اینجا برخی از مزایای کلیدی ذکر شده است که عبارتند از:

مزوتراپی مو یک روش غیر جراحی است که کمترین میزان درد و ناراحتی را در بر دارد. نیازی به برش، بخیه یا دوره نقاهت طولانی ندارد.

محلول مزوتراپی مستقیماً به لایه مزودرم پوست سر تزریق می‌شود و دقیقاً ناحی‎ ای را که فولیکول‎های مو در آن قرار دارد هدف قرار می‎دهد. این روش اثربخشی درمان را افزایش می‎دهد.

محلول مورد استفاده در مزوتراپی حاوی ترکیبی از ویتامین‎ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی است که تغذیه ضروری برای فولیکول‎های مو را فراهم می‌کند. این روش می‌تواند باعث رشد موی سالم تر و بهبود بافت مو شود.

تزریق مواد تشکیل دهنده موجود در محلول مزوتراپی می‌تواند گردش خون را در پوست سر بهبود بخشد. جریان خون بهتر به معنای افزایش اکسیژن و تحویل مواد مغذی به فولیکول‌های مو است که می‌تواند از رشد مو حمایت کند.

مزوتراپی بعد از کاشت مو نی نی سایت

عوارض مزوتراپی بعد از کاشت مو

در صورتی که بعد از جراحی پیوند مو فرد با پزشک خود مشورت نمایید و پزشک انجام مزوتراپی مو را بیمار تأئید کند، انجام مزوتراپی هیچ‌گونه عارضه‌ای برای فرد ایجاد نخواهد کرد و به فولیکول‌های تازه کاشت شده آسیب وارد نمی‌کند. شرط اصلی انجام مزوتراپی بعد از جراحی کاشت مو این است که یک ماه از مدت زمان عمل پیوند مو گذشته باشد و بعد از آن فرد اقدام به انجام جراحی نماید.

به طور کلی زمانی که مزوتراپی مو توسط متخصصان پزشکی واجد شرایط و با تجربه انجام می‌شود یک روش ایمن در نظر گرفته می شود، برخی از خطرات و عوارض جانبی بالقوه وجود دارد که باید از آن‌ها آگاه بود. درک کامل این خطرات قبل از تصمیم‌گیری برای انجام درمان مهم است. در ادامه برخی از خطرات احتمالی و عوارض جانبی بالقوه مرتبط با مزوتراپی درمان مو را بیابید:

برخی از افراد ممکن است درد خفیف، ناراحتی یا احساس سوزش در محل های تزریق را در طول یا بعد از عمل تجربه کنند. با این حال، این معمولاً موقتی است.

تجربه تورم یا کبودی خفیف در محل‌های تزریق رایج است و این عوارض معمولاً خفیف هستند و باید در عرض چند روز فروکش کنند.

در حالی که خطر کم است، خطر بالقوه عفونت در محل‌های تزریق وجود دارد. مهم است که اطمینان حاصل شود که یک پزشک متخصص این روش را در یک محیط استریل برای شما انجام می‌دهد.