کاشت مو در بارداری

کاشت مو در بارداری یکی از سوالات رایج در بین خانم‌های باردار است که در این دوران دچار ریزش مو شدید شده‌اند و تمایل دارند موهای از دست رفته خود را با کاشت مو جبران کنند. در ادامه به بررسی این موضوع پرداخته‌ایم که آیا کاشت مو برای زنان شیرده و باردار مناسب است یا خیر و انجام عمل پیوند به سلامتی جنین آن‌ها آسیب می‌رساند یا برای سلامتی مادر باردار خطرناک است یا خیر برای دریافت پاسخ این سوالات فقط کافی است تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

علت ریزش مو در دوران بارداری چیست؟

اگرچه ریزش مو در مردان شایع‌تر است اما برای هر دو جنس این موضوع نگران کننده است. تعداد زنانی که از ریزش مو رنج می‌برند قابل توجه است و گزینه‌های درمانی متعددی از جمله کاشت مو وجود دارد.

تمامی تکنیک‌های کاشت مو برای خانم‌ها قابل انجام است. در حالی که تقاضا برای کاشت مو در بین زنان به اندازه مردان نیست، تعداد زنانی که از این روش درمانی برای ریزش مو استفاده می‌کنند نیز قابل توجه است.

دلایل مختلفی برای ریزش مو در زنان وجود دارد، از جمله آلوپسی آندروژنتیک (ریزش موی زنانه)، کمبود ویتامین، ژنتیک، تغییرات هورمونی و بارداری. بارداری عامل مهمی در بی نظمی چرخه رشد مو است.

لازم به ذکر است که همه زنان در دوران بارداری دچار ریزش مو نمی‌شوند. در بیشتر موارد، این وضعیت پس از زایمان رخ می‌دهد با این حال، هر شرایطی منحصر به فرد است و ممکن است در تمام مراحل بارداری با این حالت مواجه شوید.

توجه به این نکته ضروری است که بدن زنان در دوران بارداری دچار تغییرات قابل توجهی می‌شود. مهم‎ترین تغییرات، تغییراتی است که بر تعادل هورمونی تأثیر می‌گذارد که ممکن است منجر به ریزش مو شود. تغییرات هورمونی همچنین ممکن است باعث افزایش اضطراب و استرس شود، یکی دیگر از دلایل رایج ریزش مو. زنان باردار نیز به احتمال زیاد از کمبود ویتامین رنج می‌برند که می‌تواند به ریزش مو در دوران بارداری کمک کند.

کاشت مو در بارداری نی نی سایت

کاشت مو در دوران بارداری خطرناک است؟

این یک تصور غلط در بین زنان باردار است که کاشت مو یک روش مناسب در دوران بارداری است. با این حال، دلایل متعددی وجود دارد که چرا چنین نیست.

اولاً، ریزش موی تجربه شده در دوران بارداری احتمالاً موقتی است، مگر اینک ه علت زمینه‌ای، یک بیماری دائمی و غیر مرتبط با بارداری باشد. بنابراین، قبل از تعیین علت واقعی ریزش مو، انجام پیوند مو توصیه نمی‌شود. این وضعیت ممکن است پس از زایمان ناپدید شود و به بدن اجازه می‌دهد تا فرآیندهای طبیعی خود را از سر بگیرد.

ثانیاً، داروهای بیحسی مورد استفاده در عمل کاشت مو ممکن است تأثیر نامطلوبی بر بیمار و جنین داشته باشد. با توجه به این که کاشت مو یک جراحی انتخابی است، متخصصان پزشکی توصیه می‌کنند که از این جراحی اجتناب شود و بیماران باید منتظر زمان مناسب بعد از بارداری برای کاشت مو باشند.

بیشتر بخوانید
یکی از روش‌های تأثیرگذار دیگر در تقویت فولیکول‌های تازه کاشت شده، انجام مزوتراپی  است. جهت اطلاع از این روش درمانی، مزایا و معایب آن و نحوه انجام این روش به مطلب مزوتراپی بعد از کاشت مو مراجعه نمایید.

بهترین زمان کاشت مو بعد از بارداری

توجه به این نکته ضروری است که دوره پس از تولد کودک، زمان افزایش خطر ریزش مو برای زنان است. این به دلیل بازگشت هورمون‌ها به حالت اولیه است که منجر به کاهش قابل توجه استروژن می‌شود. این اغلب منجر به ریزش موی موقت می‌شود تا زمانی که بدن چرخه منظم خود را از سر بگیرد.

توصیه می‌شود حدود یک سال پس از زایمان، روش‌های درمانی ریزش مو را در نظر بگیرید زیرا  داروهای مورد استفاده در کاشت مو می‌توانند شیر مادر و کودک را تحت تاثیر قرار دهند.

علاوه بر این، نمی‌توان ماهیت دقیق وضعیت ریزش مو یا رابطه علت و معلولی آن با بارداری را تا زمانی که بدن پس از زایمان زمان خود را تنظیم کند، امکان پذیر نیست. برای اطمینان از یک نتیجه درمانی ایمن و موفقیت آمیز، توصیه می‌شود زنان این عوامل را در نظر بگیرند و با یک پزشک متخصص مشورت کنند.

اگر می‌خواهید گزینه‌های ترمیم موی خود را بعد از بارداری ببینید و از متخصصان کاشت مو قراردادی کلینیک مونو مشاوره دقیق دریافت کنید، می‌توانید هر زمان که خواستید با تیم پزشکی قراردادی کلینیک مونو تماس بگیرید.

بارداری بعد از کاشت مو نی نی سایت

آیا زنان شیرده می‌توانند کاشت مو انجام دهند؟

ریزش مو پس از زایمان که به آن آلوپسی پس از زایمان نیز گفته می‌شود یک پدیده شایع است. تا ۹۰ درصد از تازه مادران ۳ تا ۵ ماه پس از زایمان درجاتی از ریزش مو را تجربه می‌کنند و بسیاری از زنان در این مدت ریزش بیش از حد موها و حتی ریزش موها به صورت توده‌ای را تجربه می‌کنند.

در حالی که ریزش مو پس از زایمان تقریبا همیشه موقتی است، برخی از تازه مادران نیز مشکلات زمینه‌ای و مزمن ریزش مو دارند و ممکن است به فکر کاشت مو باشند. در حالی که کاشت مو روشی ایمن، اثبات شده و مؤثر برای رفع ریزش مو در زنان است، انجام چنین روشی در سال اول بعد از بارداری به خصوص اگر آن در حال شیردهی به کودک باشید، توصیه نمی‌شود.

در عمل کاشت مو داروهای حین عمل تأثیر موقت داشته و در چند ساعت بعد از عمل به مرور در بدن تجزیه و از بین می‌روند پس از این بابت مشکلی برای شیردهی ایجاد نخواهند نمود اما در یک هفته بعد از عمل نیز مراجعه‌کننده مجبور به استفاده از آنتی‌بیوتیک (چرک خشک‌کن)، داروهای ضد خارش و ضد درد است، این داروها تا حدودی در شیر مادر ترشح شده و به بدن نوزاد منتقل می‌گردد و ممکن است تأثیرات ناچیزی مانند خواب‌آلودگی و غیره در نوزاد ایجاد نماید.

بهترین زمان برای اقدام مادران شیرده به کاشت مو در دوران شیردهی پس از ۶ ماهگی نوزاد می‌باشد چرا که در این زمان سیستم گوارش نوزاد تا حدودی تکمیل شده و احتمال بروز حساسیت‌های گوارشی به این مواد دارویی به شدت کاهش می‌یابد.