بهترین فصل کاشت ابرو

از شایع‌ترین سؤالات در زمینه کاشت ابروی طبیعی این است که چه فصلی از سال بهترین زمان برای کاشت ابرو است؟ یا این که فصل مناسب کاشت ابرو کدام است؟ و یا آیا آب و هوا و درجه حرارت روی نتایج کاشت ابرو اثرگذار می‌باشد؟

در این مقاله ابتدا به بررسی تأثیر هر یک از پدیده‌های آب و هوایی بر روی نتایج کاشت ابرو می‌پردازیم و سپس از این منظر که “آیا کاشت ابرو در فصل خاصی از سال بهترین نتایج را در بر دارد؟ ” سخن خواهیم گفت.

 

فاکتورهای آب‌وهوایی موثر در کاشت ابرو

با توجه به این که هر ناحیه از ایران آب و هوای خاص خود را دارد برای برخی از افراد که در مناطق گرمسیر یا سردسیر ایران زندگی می‌کنند ممکن است این سوال پیش بیاید که پدیده‌های آب و هوایی ممکن است بر نتایج کاشت ابروی طبیعی اثر گذار باشند یا خیر. در ادامه برخی از فاکتورهای آب و هوایی که امکان دارد بر نتایج کاشت ابرو اثر بگذارد شرح داده شده‌اند.

درجه حرارت

یکی از المان‌های آب و هوای فصلی درجه حرارت متوسط هر فصل سال است که البته در مناطق مختلف آب و هوایی و یا شهرهای مختلف بسیار متفاوت است اما آیا درجه حرارت بر روی نتیجه کاشت ابرو اثرگذار است؟

باید گفت: خود درجه حرارت هوا به هیچ عنوان تأثیری در نتایج کاشت ابرو ندارد اما آن چیزی که با درجه حرارت هوا بسیار مرتبط بوده و به نظر می‌رسد که می‌تواند روی نتایج کاشت ابرو اثرگذار باشد تعریق ناشی از درجه حرارت بالای هوا می‌باشد.

عوام مردم احساس می‌کنند که عرق کردن به ترمیم زخم‌ها آسیب زده یا تأخیر ایجاد می‌کنند لذا گرافت‌های کاشت شده در ابرو نیز به‌واسطه تعریق آسیب خواهند دید و نتایج حاصل ضعیف می‌شود، اما باید گفت این تصور اشتباه است و تعریق حتی تعریق زیاد تأثیر چندانی در نتیجه کاشت ابرو ندارد و این مطلب از آنجا روشن می‌گردد که بدانیم ترکیبات عرق فقط آب، نمک و به میزان کمتر دیگر املاح موجود در بدن است در واقع مشابهت زیادی با سرم‌های شستشوی دارد که حین عمل کاشت ابرو استفاده می‌گردد. پس درجه حرارت بالای هوا تأثیری در نتیجه کاشت ابرو ندارد.

بهترین فصل کاشت ابرو

آفتاب

یکی از عواملی که تا حدودی می‌تواند در رفع التهاب و ترمیم زخم‌های کاشت ابرو اثرگذار باشد تابش آفتاب مستقیم بیش از ۴ ساعت به ناحیه کاشت ابرو می‌باشد، اگرچه این تأثیر در فصول سرد سال کمتر است اما در فصول گرم توصیه می‌گردد که در یک ماه اول پس از کاشت ابرو چنانچه قرار است مدتی بیشتر از ۴ ساعت را زیر آفتاب مستقیم سپری نمایید از نقاب یا کلاه نقاب‌دار استفاده نمایید تا کمترین تأثیر منفی از تابش مستقیم نور آفتاب را داشته باشید، شایان ذکر است که پس از گذشت یک ماه از کاشت ابرو آفتاب مستقیم حتی بیش از ۴ ساعت نیز هیچ‌گونه تأثیری بر نتایج کاشت ابرو نخواهد داشت.

بیشتر بدانید
یک از اصول ضروری و مهم که بعد از پیوند ابرو باید رعایت نمایید نحوه شستشوی صحیح ابروها طبق دستور پزشک است و انجام این کار به صورت صحیح و اصولی در نتیجه نهایی کاشت ابرو بسیار موثر است جهت اطلاع از نحوه شستشو ابروها و نکات مربوط به آن کافی است به مطلب نحوه شستشو ابرو بعد از کاشت مراجعه نمایید.

رطوبت هوا

یکی از نقاط مبهم در مورد کاشت ابرو این است که آیا باید ناحیه کاشت ابرو را مرطوب نگاه داشت یا بهتر است خشک باشد؟ پاسخ در دستورات بعد از کاشت ابرو نهفته است، همان‌طور که در بخش مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو مطالعه نمودید روزانه سه بار و هر بار سه مرتبه نیاز به شستشوی ناحیه کاشت ابرو می‌باشد که این دفعات به‌صورت منقسم در طول روز می‌باشد از اینجا مشخص می‌شود که مرطوب بودن زخم ناحیه کاشت ابرو بهتر از خشک بودن آن می‌باشد ولی آیا رطوبت آب و هوا تاثیری در این زمینه دارد؟ باید گفت: با توجه به این که در فلات ایران رطوبت فصول گرم بالا است و فصول سرد سرمای خشک‌تری را ایجاد می‌کنند فصل خاصی را از این بابت نمی‌توان بهتر دانست چرا که در فصول گرم ابروها پس از شستشو زودتر خشک می‌شوند اما در فصول سرد دیرتر، پس اکتفا به رطوبت ناشی از همین دفعات شستشو کفایت نموده و رطوبت یا خشکی هوا تأثیر مضاعفی در نتایج کاشت ابرو به همراه نخواهد داشت.

شایان ذکر است خشکی ابروها پس از کاشت تا حدودی آزاردهنده است که می‌توان در جهت رفع آن پس از گذشت یک هفته از کاشت ابرو در ناحیه کاشت از روغن‌های سبک مانند روغن نارگیل یا بادام تلخ استفاده نمود.

بهترین زمان کاشت ابرو

بارندگی

قطعا بارش باران یا برف هیچ‌گونه تأثیری در نتایج کاشت ابرو نخواهند داشت اما دلیل مطرح نمودن این فاکتور آب و هوایی در این مقاله اشاره به این موضوع است که باران‌های اسیدی نواحی شهری تأثیر بسیار مخربی بر کیفیت پوست و موی سر دارند پس بارش این باران‌ها و تماس قطرات آن‌ها با ناحیه کاشت ابرو نیز ممکن است بر بهبود و رفع التهاب زخم‌ها در این ناحیه اثرات منفی داشته باشد.

شایان ذکر است که در تحقیقات علمی جدید مشخص شده که به‌جز باران اسیدی، برف اسیدی هم وجود دارد لذا شرایط مراقبت مخصوصا در ابتدای بارندگی بعد از چند مدت عدم بارندگی چه به‌صورت بارش باران چه به‌صورت بارش برف اثرگذار است ولی این تأثیرات بیشتر در یک هفته اول پس از کاشت ابرو مشاهده می‌شود و پس از آن تأثیر چندانی ندارد.

محافظت از ابروها در برابر بارش باران یا برف اسیدی در یک هفته اول پس از کاشت ابرو به راحتی با استفاده از چتر یا دیگر موارد مشابه امکان‌پذیر می‌باشد.

زمان مناسب کاشت ابرو

 

کدام فصل سال برای کاشت ابرو بهترین فصل است؟

با توجه به توضیحات فوق و یک‌یک المان‌های آب و هوایی که در فصول مختلف وجود دارند به نظر می‌رسد که هیچ فصل خاصی در سال نسبت به فصول دیگر برتری حتی نسبی برای کاشت ابرو نداشته باشد اما اقدام برای کاشت ابرو در هر فصلی از سال مراقبت‌های خاصی را نیازمند است که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

  • در فصول همراه با آفتاب و نور خورشید شدید بهتر است چنانچه در یک ماه اول پس از کاشت ابرو تصمیم به حضور بیش از ۴ ساعت در زیر نور آفتاب مستقیم دارید از یک نقاب یا کلاه نقاب‌دار جهت جلوگیری از تابش نور مستقیم به ناحیه کاشت ابرو استفاده نمایید.
  • در فصول همراه با آلودگی هوا و بارندگی که نتیجه آن تماس با باران یا برف اسیدی می‌باشد بهتر است در هفته اول پس از کاشت ابرو در صورت بارندگی از چتر یا یک مانع جهت جلوگیری از تماس مستقیم ناحیه کاشت ابرو با این بارش‌ها استفاده نمایید.
  • در فصول همراه با خشکی هوا حتما به تعدد دفعات شستشو مخصوصا در یک هفته اول پس از کاشت ابرو اهمیت داده و شستشوی مکرر را رعایت نمایید.