هزینه کاشت مو در اصفهان | کاشت مو اقساطی

قیمت کاشت مو در کلینیک‌ها و در شهرهای مختلف متغیر است و قیمت ثابتی برای آن نمی‌توان در نظر گرفت. در اصل هزینه کاشت مو در اصفهان تحت تأثیر عوامل مختلفی تعیین می‌شود و مواردی همچون تخصص پزشک، تکنیک کاشت مو، تجهیزات مورد استفاده بستگی دارد.

با توجه به این که یکی از سؤالات رایج در بین مراجعه‌کنندگان عمل پیوند مو در زمینه قیمت کاشت مو در اصفهان است در این مطلب به‌طور اختصاصی به این موضوع پرداخته‌ایم و عوامل تأثیرگذار در هزینه کاشت مو در استان اصفهان را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

قیمت کاشت مو در اصفهان

هزینه کاشت مو اصفهان

هزینه قسمتی از عمل جراحی پیوند مو است که ذهن عموم مردم را به خود درگیر می‌کند. عوامل بسیاری در هزینه پیوند مو در اصفهان سهیم هستند. این موارد همچون هزینه کلینیک، میزان تراکم مو، روش مورد استفاده و دستمزد پزشک است. از طرفی هزینه‌های جانبی نیز بخشی از هزینه نهایی را در بردارد. هزینه‌های جانبی نظیر پک مصرفی، آزمایش‌های قبل کاشت، داروهای قبل و بعد از کاشت مو جزء بخشی از هزینه‌ی عمل پیوند مو طبیعی در نظر گرفته می‌شود.

با توجه به این که در شهر اصفهان تعداد مراکز کاشت مو بسیار زیاد بوده و حتی برخی از شهرهای دیگر همچون تهران، شیراز و اهواز نیز خدماتی جهت کاشت مو ارائه می‌دهند، تفاوت قیمت‌های انجام کاشت مو بسیار زیاد و در برخی موارد برای بیمار گیج‌کننده می‌باشد، در این مقاله سعی شده است که به موارد اثرگذار در تعیین قیمت کاشت مو پرداخته تا بیمار با در نظر گرفتن آن‌ها بتواند توجیه مناسب قیمتی هر مجموعه را درک نماید.

عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت کاشت مو در اصفهان

در تعیین هزینه کاشت مو چند عامل مهم وجود دارد که تغییر در هر یک از این عوامل می‌تواند به شدت بر هزینه کاشت مو اثرگذار باشد، اطلاع و آگاهی از این عوامل باعث می‌شود تا افراد در حین مراجعه به مراکز کاشت مو با پرسش از پزشک راجع به این موارد بتوانند تا حدودی از ارزش قیمت کاشت مو در آن مرکز مطمئن شوند. در جدول زیر عوامل موثر در تعیین قیمت کاشت مو ذکر شده‌اند و در ادامه هر یک از آن‌ها به طور کامل توضیح داده شده‌اند.

عوامل تاثیرگذار در تعیین قیمت کاشت مو اصفهان

تکنیک کاشت مو مورد استفاده

تجهیزات مورد استفاده

مهارت و تخصص پزشک کاشت مو

میزان تراکم مو و وسعت ناحیه ریزش

مهارت و تبحر تکنسین‌های کاشت مو

مکان کلینیک

تکنیک مورد استفاده جهت کاشت مو

جهت کاشت مو سه تکنیک اصلی برداشت تار به تار (FUE یا FIT)، برداشت نواری (FUT) و تکنیک ترکیبی وجود دارد. شایان ذکر است که مابقی اسامی روش‌ها از جمله SUT، super FUE و غیره که می‌شنوید اسم‌های جعلی و من در آوردی و صرفا جهت متمایز نشان دادن مرکز و جذب بیمار بیشتر است، در مقاله‌ای تحت عنوان کاشت مو به روش SUT به توضیح این شیوه تبلیغات غیراخلاقی پرداخته‌ایم.

هر یک از سه تکنیک فوق با توجه به حجم کار، تعداد پرسنل و نیز نوع مواد مصرفی و دستگاه‌های مورد استفاده در پیوند مو هزینه‌های تمام شده متفاوتی خواهند داشت و از طرفی نیز هر یک از این تکنیک‌ها برای درجه خاصی از وسعت ریزش مو و حجم خاصی از بانک مو جوابگو بوده، بدیهی است در فردی با وسعت ریزش و بانک موی خاص خود اگر جهت انجام کاشت موی ارزان‌تر از تکنیک نامناسب استفاده شود نه تنها نتایج رضایت بخشی برای فرد حاصل نشده بلکه ممکن است صدمات جبران‌ناپذیری نیز به بانک موی وی وارد نموده که امکان انجام عمل ترمیم کاشت موی قبلی را نیز از بین ببرد. لذا این بسیار مهم است که تکنیک متناسب با وسعت ریزش و بانک مو انتخاب شود حتی اگر ارزان‌ترین روش کاشت موی در دسترس نیز نباشد.

هزینه کاشت مو در اصفهان

کیفیت دستگاه‌های کاشت مو و مواد و تجهیزات مصرفی

این نکته بسیار واضح و روشن است که تجهیزات و مواد با کیفیت‌های مختلف و قیمت‌های مختلف در دسترس هستند لذا استفاده از اقلام با کیفیت پایین‌تر می‌تواند منجر به کاهش شدید هزینه تمام شده عمل کاشت مو شده و قیمت کاشت موی ارزانی را به همراه داشته باشد البته راه تشخیص کیفیت مواد مصرفی برای بیمار بسیار سخت و تقریبا ناممکن بوده و در این مورد باید به صداقت در کلام پزشک مراجعه نمود.

نقش شخص پزشک در انجام کاشت مو

در کلینیک‌های مختلف کاشت مو نقش پزشک در انجام بخش‌های عمل کاشت مو بسیار متغییر بوده و از انجام فقط بخش مشاوره کاشت مو و عدم دخالت در انجام هیچ یک از مراحل عمل تا انجام بخش‌های اساسی عمل کاشت مو همچون طراحی خط مو، جهت‌دهی موها هنگام کاشت، انجام بخش جراحی، بخیه و غیره متفاوت است. البته در بعضی از مراکز کاشت مو نیز دیده شده است که تنها نام پزشک بر سر در مجموعه حک شده و خود پزشک هیچ یک از بخش‌های عمل را انجام نمی‌دهد حتی مشاوره اولیه (که الزام تشخیص بیماری‌های خاص داخلی و پوستی بیمار جهت تایید امکان انجام کاشت مو برای وی را در بر دارد) به منشی یا تکنیسین محول می‌شود. بدیهی است که چنانچه شخص پزشک بخش‌هایی از عمل را شخصا انجام دهد هزینه انجام عمل پیوند مو خود به خود در مقایسه با زمانی که خود پزشک وقتی برای عمل نگذاشته افزایش خواهد یافت.

پرسنل و تیم کاشت مو

از دیگر موارد بسیار مهم در تعیین هزینه کاشت مو کیفیت کار پرسنل تخصصی کاشت مو یا اصطلاحا تکنیسین‌های کاشت مو می‌باشد. پر واضح است که تکنیسین‌های با تجربه و حرفه‌ای نسبت به تکنیسین‌های تازه کار و بی‌تجربه هزینه و دستمزد بیشتری طلب کرده که مستقیما بر قیمت تمام شده کاشت مو اثر می‌گذارد، بنابراین یکی از راهکارهای برخی از مراکز برای انجام کاشت مو ارزان، استفاده از پرسنل ارزان می‌باشد که می‌تواند به شدت قیمت کاشت موی ارائه شده را کاهش دهد. همچنین استفاده از تیم حرفه‌ای و ثابت برای تمام عمل‌ها باعث می‌شود تا مجموعه نهایتا قادر به انجام یک یا دو عمل در طول روز باشد پس اگر مجموعه‌ای روزانه چندین عمل کاشت مو انجام می‌دهد باید به کیفیت کار یکسان همه عمل‌ها شک کرد.

میزان طاسی و تراکم مو

یکی از عوامل تأثیرگذار دیگر در هزینه عمل کاشت مو میزان طاسی یا ریزش مو در هر فرد است و هرچه فرد تراکم موهای کمتری داشته باشد قطعا در افزایش هزینه کاشت مو تاثیر دارد. به طور کلی می‌توان گفت: یکی از مواردی که قیمت کاشت مو را برای هر فرد متمایز می‌کند وسعت ناحیه ریزش مو است.

تعداد تارهای مو قابل کاشت در هر فرد متفاوت است، هزینه کاشت مو برای موهای کم‌پشت که در حقیقت ریزش مو بیشتری داشته‌اند، کمتر از موهای پرپشت است که به کاشت تعداد تارهای موی بیشتری نیاز دارد؛ بنابراین هزینه کاشت مو بسته به میزان طاسی در فرد بسیار متغیر است. هر چه میزان طاسی یا وسعت ناحیه ریزش بیشتر باشد مدت زمان عمل و تجهیزات مصرفی بیشتر است که این موضوع باعث افزایش قیمت کاشت مو می‌شود.

کاشت مو با قیمت ارزان در اصفهان

کلینیک کاشت مو

یکی دیگر از فاکتورهای تأثیرگذار در قیمت پیوند مو در اصفهان، انتخاب کلینیکی است که عمل کاشت مو در آن انجام می‌شود. موارد زیر در قیمت کلینیک بسیار مهم است:

  • مکان کلینیک
  • میزان خدمات
  • بهداشت کلینییک

 مکان کلینیک پیوند مو

کلینیک‌های بالای شهر اصفهان معمولاً هزینه بیشتری از دیگر کلینیک‌های کاشت مو مرکز شهر دریافت می‌کنند. این کاملا طبیعی است. ترافیک کمتر، هوای بهتر، شرایط محیطی کم استرس تر.

میزان خدمات ارائه شده در کلینیک 

بعضی از کلینیک‌ها هزینه بیشتری بابت پک کاشت مو و تخت می‌گیرند هر چه این خدمات بیشتر و بهتر باشد؛ قیمت آن بیشتر می‌شود.

بعضی از کلینیک‌ها قیمت پایین‌تری بابت پک و تخت از مشتری دریافت می‌کنند؛ اما در حین عمل، تکنسین کاشت موی شما با کمبود سرم، مواد بی‌حسی، گاز استریل مواجه شده و مجدداً از شما بابت خدمات هزینه دریافت می‌کنند. علاوه بر این کمبود سرم شستشو در زمان کاشت، باعث ایجاد نکروز در پوست سر می‌شود که بسیار خطرناک است.

بهداشت کلینیک

مسلماً همه کلینیک‌های کاشت مو از نظر بهداشت مثل هم نیستند، همان‌طور که همه بیمارستان‌ها در نوع رعایت مسائل بهداشتی همانند هم دیگر نیستند.

کلینیک کاشت مو  دکتر نوایی در حال حاضر یکی از مجهزترین و تمیزترین کلینیک‌های کاشت مو در استان اصفهان است. این کلینیک مجهزترین اتاق عمل اختصاصی کاشت مو را دارد که تمام استاندادهای یک اتاق عمل مجهز بیمارستان را دارا است.

برای انتخاب کلینیک کاشت موی خود بر روی مورد بهداشت کلینیک بسیار حساس باشید. زیرا درصورتی‌که با عفونت بعد ازکاشت مو  یا عوارض پیوند مو طبیعی مواجه شوید به‌احتمال زیاد موهای شما به‌خوبی رویش نمی‌کند و حتی ممکن است اوضاع بسیار وخیم شود.

کاشت مو ارزان قیمت در اصفهان

برخی از افراد به دنبال پایین‌ترین هزینه برای انجام کاشت مو هستند اما باید بدانید که هیچ ارزانی بی‌علت نیست و انتخاب کلینیک ارزان کاشت مو می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای افراد به دنبال داشته باشد. همان‌طور که از ابتدای مقاله اشاره کردیم، هزینه کاشت مو اصفهان با توجه به عوامل مختلف متفاوت است. در اینجا به برخی از عواملی که باعث ارزان بودن قیمت کاشت مو می‌گردد اشاره شده است:

  • عدم تجربه کافی پزشک
  • تکنسین‌های بی‌تجربه
  • عدم استفاده از تجهیزات باکیفیت

 

هزینه کاشت مو با بیمه در اصفهان

با توجه به این که کاشت مو جزء عمل‌های زیبایی محسوب می‌شود هیچ یک از بیمه‌های درمانی هزینه آن را تقبل نمی‌کنند و پرداخت هزینه آن از صفر تا صد به عهده فرد است. البته اگر شما تحت پوشش درمانی باشید فقط می‌توانید بخش از هزینه آزمایش قبل از کاشت مو که باید انجام بدهید و هزینه برخی از داروهایی که قبل و بعد از عمل پیوند مو باید مصرف کنید را از بیمه دریافت نمایید.

همچنین در مورد انجام کاشت مو با بیمه تکمیلی در اصفهان باید گفت: این موضوع کاملا به شرکت بیمه‌ای که با آن طرف قرارداد هستید بستگی دارد و در صورتی که در قرارداد شما ذکر شده باشد بخشی از هزینه به شما عودت داده خواهد شد اما با توجه به این که پیوند عمل زیبایی محسوب می‌شود اکثر شرکت‌های بیمه تکمیلی هزینه آن را پرداخت نمی‌کنند.

قیمت کاشت مو در شهر اصفهان

قیمت کاشت هر تار مو در اصفهان

یکی از سوالات رایج در بین مراجعه‌کنندگان در زمینه هزینه کاشت هر تار مو در اصفهان است که در اصل تعیین قیمت کاشت مو براساس این موضوع کاملا غیر منطقی است. از آنجا که تنها واحد قابل شمارش در حین کاشت مو تعداد گرافت کاشت شده است نه تعداد تار موی کاشت شده، تعیین هزینه بر اساس هر تار مو بسیار غیرصحیح و نامتعارف می‌باشد چرا که به هیچ عنوان تعداد تار مو قابل شمارش نبوده و تعداد تار مو تنها بر پایه شک و شبه استوار می‌باشد، تعیین هزینه صحیح و علمی باید بر اساس ترکیبی از تکنیک مورد استفاده بر پایه نیاز و تمایل بیمار و نیز کیفیت تجهیزات مورد استفاده باشد.

 

قیمت پیوند مو به روش FIT در اصفهان

کاشت مو با تکنیک FIT شامل برداشت گرافت‌های مو به‌صورت تک‌تک از پشت سر توسط ابزار مخصوصی شبیه به پانچ می‌باشد. در این شیوه فقط لایه درم اطراف فولیکول مو به قطر ۱ میلی‌متر و عمق ۳ میلی‌متر برش زده شده و کل واحد فولیکولار یا گرافت به اضافه تمام ضمائم آن به صورت کامل با بیرون کشیدن ساقه مو از روی پوست خارج می‌شود.

در کلینیک کاشت مو دکتر نوایی این عمل توسط پزشک و ۳ نفر تکنسین انجام می‌شود تا سرعت عمل جراحی بیشتر باشد و در طول یک روز عمل به پایان برسد در صورتی که ممکن است در برخی از کلینیک‌ها برای کاهش هزینه‌ها فقط از یک نفر تکنسین در این روش استفاده کنند که این موضوع باعث می‌شود عمل بیمار در طی چند روز انجام شود که درد بیمار در روزهای آخر عمل به دلیل ایجاد التهاب و عدم پاسخ‌دهی بدن به داروهای بی‌حسی افزایش خواهد یافت.

این روزها همه به دنبال کمترین هزینه پیوند مو هستند که روش FIT به دلیل استفاده از مواد مصرفی کمتر و نیز تعداد پرسنل کمتر نسبت به روش FUT، روش ارزان‌تری به حساب می‌آید که با توجه به اوضاع و احوال فعلی و به دلیل مشکلات اقتصادی و استقبال بیشتر به راه‌حل‌های ارزان‌تر، با تمایل بیشتری از سمت مردم مواجه شده است.

هزینه کاشت مو به روش FUT در اصفهان

کاشت مو با تکنیک FUT یا همان روش نواری در پیوند مو، شامل برداشت یک باریکه پوستی به شکل نوار از پشت سر به عرض حدود ۲ سانتی‌متر توسط جراحی و سپس بخیه دو لبه پوست به یکدیگر می‌باشد. جراحی به‌صورت سرپایی می‌باشد و با بیحسی موضعی انجام گرفته و بیمار هوشیار می‌باشد.

نوار برداشته شده سپس توسط تکنیسین‌ها با استفاده از تیغ‌های مخصوص جداسازی، مرتبا به قطعات کوچک‌تری تقسیم شده تا نهایتا به واحدهای فولیکولار که به آن‌ها گرافت گفته می‌شود، تقسیم می‌گردند.

با توجه به این که در کاشت مو به این روش نیاز به بخیه است و تعداد تکنسین‌های بیشتری نیاز است هزینه آن در مقایسه با روش FIT بیشتر است اما نتیجه و تراکم مویی که از این روش دریافت می‌شود بهتر هست.

 

قیمت کاشت مو در اصفهان
 

هزینه کاشت مو ترکیبی در اصفهان

پیوند مو به روش ترکیبی یکی از روش‌های مؤثر و نتیجه‌بخش در عمل کاشت مو است که در کلینیک دکتر نوایی برای اکثر مراجعه‌کنندگان از این روش استفاده می‌شود. روش ترکیبی نیاز به حضور حداقل ۸ تا ۱۰ نفر تکنسین برای انجام کار می‌باشد که با توجه به تعداد بیشتر تکنسین‌ها، هزینه این تکنیک در مقایسه با روش‌های دیگر پیوند مو بیشتر است.

همین عامل یکی دیگر از دلایل ارزان بودن کاشت مو در یک مرکز در مقایسه با مرکز دیگر است، دیده شده است که برای اخذ هزینه پایین‌تر از مراجعی که نیازمند انجام روش ترکیبی بوده است از روش FIT استفاده شده که به مراتب قیمت پایین‌تری نسبت به روش ترکیبی دارد.

هزینه کاشت مو به روش SUT در اصفهان

در اصل انجام عمل کاشت مو با تکنیک SUT وجود ندارد و نام این تکنیک را فقط در برخی از مراکز و کلینیک‌های نامعتبر کاشت مو خواهید شنید که این مراکز از این نام فقط برای جذب مشتری استفاده می‌کنند.

در پایان باید گفت: تشخیص همه موارد فوق برای بیماری که شاید هیچ آشنایی قبلی با کاشت مو ندارد بسیار سخت و ناممکن باشد اما با کمی باهوش بودن و نیز توجه به صداقت پزشک در پاسخ به سؤالات مرتبط با این موارد در زمان مشاوره می‌توان تا حدود زیادی از دلسوزی مجموعه جهت انجام کار با کیفیت و منطق قیمت کاشت مو در آن مرکز مطمئن شد. جهت مطالعه بیشتر در این زمینه می‌توانید به مقاله هزینه کاشت مو مراجعه نمایید.