خواب ابرو بعد از کاشت

شاید بتوان گفت مهم‌ترین دغدغه مراجعین کاشت ابروی طبیعی این است که آیا خواب ابروهای کاشت شده پس از رشد طبیعی است یا خیر؟ در جلسات مشاوره قبل از کاشت ابرو حتما این مسئله به طرق مختلف توسط مراجعین بیان می‌شود با سوا لاتی از این قبیل:

“خواب ابروهای کاشت شده پس از کاشت به چه صورت است؟”، “آیا ابروهای کاشت شده از ابروهای طبیعی قابل تشخیص هستند ؟”، “ممکن است ابروها بعد از کاشت خواب بدی داشته باشند یا اصطلاحا سیخ سیخ باشند؟”، ” آیا جهت ابروهای کاشت شده طبیعی است؟”، “چه‌کارهایی می‌توان انجام داد تا بهترین خواب ابروها بعد از کاشت ابرو ایجاد شود؟”

تمامی سوالات فوق به نوعی با این مشکل و دغدغه مراجعین کاشت ابرو مرتبط می‌باشد که خواب ابروها بعد از کاشت ابرو به چه صورت است؟ در این مقاله به‌صورت جامع و کامل به بررسی شرایط اثرگذار بر خواب و جهت ابروهای کاشت شده می‌پردازیم.

 

آیا خواب طبیعی ابروهای کاشت شده تحت تأثیر کیفیت کار پزشک است یا جنس موها؟

خواب طبیعی ابروها بعد از کاشت به دو عامل اصلی بستگی دارد اولین عامل کیفیت کار و تکنیک تیم کاشت ابرو و دومین عامل جنس مو و کیفیت پوست ناحیه ابروی فرد می‌باشد.
صددرصد انتخاب بهترین کلینیک کاشت ابرو و بهترین پزشک متخصص کاشت ابرو اولین گام در داشتن ابروهای کاشت شده با بهترین خواب طبیعی ممکن می‌باشد.
اهمیت نقش کیفیت تکنیک کاشت ابرو در جهت‌دهی اولیه موها بسیار بالا و در حدود هفتاد درصد از خواب مناسب ابروها است، این در حالی است که حداکثر تاثیر کیفیت موهای خود فرد در نتیجه نهایی در حدود سی درصد می باشد که چنانچه تکنیک کاشت ابرو به صورت صحیح انجام شود این سی درصد چندان در نتیجه نهایی خواب موهای ابرو چندان اثرگذار نخواهد بود.

اما اگر با انتخاب کلینیک کاشت ابروی بی کیفیت درصدی از کیفیت تکنیک هم کم شده باشد این اثر بسیار بیشتر خود را نشان خواهد داد و نتایج کاشت ابرو از لحاظ خواب ابروها چندان دلپذیر نمی‌شود.

تاثیر جنس موهای فرد بر نتیجه کاشت ابرو از دو منظر ضخامت موها و فر یا صاف بودن موها قابل بررسی‌ می‌باشد که در ادامه به آن اشاره خواهیم نمود.

خواب ابروها بعد از کاشت ابرو

آیا ضخامت موها بر خواب طبیعی ابروهای کاشت شده اثرگذار است؟

همان‌طور که می‌دانید ضخامت موها به سه دسته کلی موهای ظریف، متوسط و ضخیم طبقه‌بندی می‌شود که هرکدام از لحاظ نتیجه خواب مورد انتظار ابرو پس از کاشت متفاوت هستند.

موها هرچه ظریف‌تر باشند از لحاظ خواب بهتر ولی از لحاظ تراکم نتیجه کمتری را ایجاد می‌نمایند و بلعکس هرچه موهای ضخیم‌تر باشند از لحاظ تراکم نتایج متراکم‌تر اما از لحاظ خواب حالت برآمده و زمخت بیشتری را ایجاد می‌نمایند بر این اساس باید گفت: شاید موهای با ضخامت متوسط هم نتایج قابل قبولی از لحاظ خواب ابرو و هم از لحاظ تراکم ابروها ایجاد می‌نمایند و هرچه به سمت موهای ظریف‌تر برویم به کیفیت خواب ابروها افزوده می‌شود.

 

آیا موهای فر باعث خواب غیر طبیعی ابروهای کاشت شده می‌شوند؟

در ابتدا باید گفت: موهای فری که در یک سانتیمتر ابتدای رشد ریشه موج یا فر ندارند برای کاشت ابرو مناسب می‌باشند بر این اساس اکثر ایرانیان با موهای فر امکان کاشت ابرو را دارند مگر برخی از انواع موهای وز یا اصطلاحا فر افریقایی که مخصوصا در مناطق جنوبی کشور بیشتر دیده می‌شود. برای مطالعه بیشتر در این باره به مقاله کاشت ابرو در افراد با موهای فر مراجعه نمایید.

بر این اساس هرچه موها فر بیشتری داشته باشند ایجاد حالت خواب مناسب سخت‌تر می‌شود لذا توصیه می‌گردد برای جلوگیری از ایجاد حالت ابروهای نامنظم و مشوش که ممکن است برای برخی افراد حالت نامطلوبی داشته باشد برای افراد با موهای مجعد ابروهای پهن طراحی و اجرا نشود، البته باید گفت این مورد بیشتر مربوط به سلیقه و خواست مراجعین می‌باشد.

خواب ابروها بعد از کاشت ابرو طبیعی

ارتباط خواب ابروها و تراکم ابروها در کاشت ابرو چیست؟

با توجه به این که هر گرافت ابرو زیر پوست به فضایی استاندارد در اطراف ریشه نیاز دارد تا بتواند بدون مزاحمت دیگر گرافت‌های مجاور خون‌رسانی و مواد مغذی مورد نیاز خود را تامین نماید چنانچه به دلیل تراکم بیش از حد بالا ریشه‌ها در این مهم شکست بخورند، از بین خواهند رفت و نتایج کاشت ابرو برخلاف انتظار از حد طبیعی نیز تراکم کمتری خواهد داشت، نتیجه این مطلب این است که خواب ابرو موقع کاشت هرچه خوابیده‌تر باشد باعث می‌شود تا تراکم ابروها کمتر شود و ابروها هرچه عمودی‌تر یا اصطلاحا سیخ تر کاشته شوند می‌توان تراکم بیشتری را ایجاد نمود اما نتیجه آن یک ابروی متراکم ولی با خواب ابروی بسیار زشت و غیرطبیعی خواهد بود. (کاری که در بسیاری از کلینیک‌های غیرحرفه‌ای کاشت ابرو در حال انجام است.)

اما راه‌حل چیست؟ راه‌حل این است که خواب ابروها حالت بینابین داشته باشد تا نتایج حاصل چه از لحاظ خواب طبیعی ابروها و چه از لحاظ تراکم ابروها نتایجی متعادل و مناسب داشته باشد.

 

خواب ابروها در پوست‌های آسیب‌دیده و جای زخم چگونه است؟

ناگفته مشخص است که کاشت ابرو روی نواحی زخم مخصوصا زخم های نامسطح ممکن است از لحاظ خواب ضعیف‌تر از کاشت ابرو روی پوست سالم و غیر آسیب‌دیده باشد. ضمن این که سطح خون‌رسانی پوست نیز هرچه بالاتر و کمتر آسیب‌دیده باشد نتایج حاصل نیز تراکم بیشتری خواهند داشت.

خواب طبیعی ابرو بعد از کاشت

راهکارهای رفع خواب غیرطبیعی ابروهای کاشت شده چیست؟

با تمام اوصاف بالا و در نظر گرفتن این که سرانجام در هیچ حالتی خواب ابروهای کاشت شده مشابه ابروهای طبیعی نخواهد بود حتی اگر شباهت بسیار زیادی پیدا کند، برخی از راهکارها می‌تواند منجر به ایجاد خواب بهتر برای ابروها شود برخی از این موارد موقتی و برخی دائمی می‌باشند.

انجام مواردی مانند بستن ابروهای کاشت شده پس از رشد با یک کش پهن یا هدبند در زمان خواب، استفاده از مواد آرایشی مانند ریمل ابرو یا صابون ابرو البته بعد از گذشت حداقل یک ماه از کاشت ابرو و یا لیفت ابروها با ژل ابرو، کتیرا یا مواد شیمیایی برای ایجاد جهت مناسب ابروها از این قبیل راهکارها می‌باشند.

علت سیخ شدن ابروها بعد از کاشت ابرو

سیخ شدن ابروها بعد از کاشت ابرو دو علت عمده دارد :
۱- اولین و مهم‌ترین دلیل، تیم و پزشک غیرحاذق و غیر متبحر است که به دلیل عدم توانایی یا کیفیت پایین تجهیزات باعث ایجاد خواب نامناسب در ابروها می‌شوند.
۲- دومین علت جنس و حالت موهای سر خود فرد است، چنانکه در افراد با موهای ضخیم یا موهای خشک یا موهای فر مجعد هرچقدر هم که پزشک و تیم ماهر باشند نهایتا ممکن است خواب ابروها چندان دلچسب نباشد.

درمان سیخ شدن ابروها بعد از کاشت ابرو

باید توجه داشت که نهایتا موهای کاشت شده با موهای ابروی طبیعی متفاوت است اما مواردی مانند ژل ابرو، صابون ابرو و ریمل ابرو می‌توانند در بهبود خواب ابرو کمک کننده باشند.
همچنین گاهی اوقات انجام جلسه ترمیم کاشت ابرو بعد از گذشت یک سال و با پُر کردن نواحی کم پشت ابرو چون فرد می‌تواند ابروهای خود رابدون نگرانی از ایجاد جلوه کم پشت کوتاه‌تر نگه دارد، می‌تواند به رفع حالت سیخ سیخ ابروها کمک کند.

در پایان باید گفت: با وجود پیشرفت‌های زیاد در زمینه کاشت ابرو و ایجاد نتایج بسیار طبیعی و عالی نسبت به گذشته اما انتظار یک خواب ابروی کاملا مشابه موهای ابروی قبلی از کاشت ابرو با استفاده از موهای سر کمی دور از انتظار است، همان‌طور که بینی عمل شده از بینی طبیعی قابل تمایز است ولی فرد با این هدف که پس از عمل زیباتر از قبل به نظر خواهد رسید دست به این اقدام می‌زند، کاشت ابرو نیز چنین حالتی دارد و زیبایی و جوانی حاصل از کاشت ابرو باید در اولویت فرد باشد و با انتخاب مرکز معتبر و بهترین پزشک کاشت ابرو در اصفهان، بهترین خواب طبیعی ممکن برای ابروهای کاشت شده خود را رقم زند.