کاشت ابرو به روش FUT چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کاشت ابرو با روش FUT، بهترین تکنیک پیوند ابرو است که به کاشت ابرو با روش میکروگرافت یا برداشت نواری نیز شناخته می‌شود. برای خیلی از افراد که قصد انجام پیوند ابرو را دارند این سوال مطرح است که جراحی پیوند ابرو با کدام روش بهتر است و نتایج ماندگارتری دارد که در یک جمله می‌توان گفت: در حال حاضر پیوند ابرو با تکنیک FUT، بهترین روش ممکن است که در این مطلب به طور کامل به معرفی این روش پرداخته‌ایم و نحوه انجام و مزایا و معایب آن مورد بررسی قرار گرفته است.

کلینیک تخصصی دکتر پارسا نوایی به صورت تخصصی در زمینه پیوند ابرو فعالیت دارد و تا به امروز بیش از هزار مورد موفق کاشت ابرو در این مرکز انجام شده است در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره رایگان با پزشک متخصص جهت انجام کاشت ابرو دارید فقط کافی است با شماره ۰۹۱۰۹۱۰۵۴۸۴ تماس حاصل نمایید و رزرو نوبت انجام دهید.

کاشت ابرو به روش fut نی نی سایت

پیوند ابرو با تکنیک FUT

کاشت ابرو اف یو تی، روشی مناسب برای خانم‌ها و آقایانی است که دارای ابروهای کم‌پشت هستند یا دچار ریزش ابرو شده‌اند. انجام کاشت ابروی طبیعی نسبت به روش‌هایی مانند تاتو، هاشور، فیبروز و میکروبلیدینگ روشی دائمی، مقرون به‌صرفه و بدون عارضه است.

عمل کاشت ابرو با استفاده از بی‌حسی موضعی و با برداشتن مو از پشت سر و پیوند آن به ابروها انجام می‌شود و در طول فرآیند عمل، فرد هیچ‌ دردی احساس نمی‌کند. با توجه به این که کاشت ابرو یک عمل زیبایی است و تأثیر زیادی در چهره فرد دارد، باید این عمل توسط پزشک متخصص کاشت ابرو انجام شود که مهارت و تجربه پزشک در نتیجه نهایی کاشت ابرو بسیار مهم است.

اگر شما متقاضی انجام عمل کاشت ابرو هستید، تراکم و خواب طبیعی ابروها در عمل کاشت ابرو بسیار حائز اهمیت است از این رو باید حتما قبل از عمل در مورد انتخاب بهترین پزشک پیوند مو، تحقیق و بررسی کنید تا از کیفیت کار پزشک مطمئن شوید.

کلینیک تخصصی پیوند مو دکتر نوایی با بهره‌گیری از تیم پزشکی باتجربه و تکنسین‌های مجرب با استفاده از بهترین تکنیک کاشت ابرو با روش FUT  و تجهیزات به روز آماده خدمت‌رسانی به زیباجویان عزیز جهت انجام پیوند ابرو می‌باشد. جهت رزرو نوبت با شماره ۰۹۱۰۹۱۰۵۴۸۴ تماس بگیرید.

 

کاشت ابرو با روش FUT چگونه انجام می‌شود؟

در مقایسه با کاشت موی سر، عمل پیوند ابرو طبیعی به دقت و ظرافت بیشتری نیاز دارد و در صورتی که این عمل زیبایی را در کلینیک معتبر نزد پزشک متخصص پیوند مو انجام دهید نتایج ماندگاری خواهد داشت و تأثیرات شگرفی در زیبایی چهره دارد.

تکنیک اف یو تی شامل برداشت موهای پشت سر به‌صورت یک باریکه چند سانتی‌متری و سپس جداسازی پیازهای موی آن و انتقال آن‌ها به ناحیه پوست ابرو و کاشت در جهت مناسب و طبیعی در این ناحیه می‌باشد. موها به دلیل ماندگاری بیشتر و جنس مرغوب‌تر از ناحیه پشت سر انتخاب می‌شوند و با بخیه دولبه ناحیه برداشت باریکه پوست به یکدیگر، هیچ اثری از برداشت موها از پشت سر باقی نمی‌ماند. مراحل انجام پیوند ابرو به روش FUT به ترتیب عبارتند از:

  1. خوردن صبحانه یا ناهار قبل از مراجعه به کلینیک
  2. استفاده از قرص آرامبخش در صورت اضطراب زیاد بیمار
  3. ورود بیمار به اتاق عمل
  4. کوتاه کردن موها
  5. بیحس کردن ناحیه برداشت مو
  6. برداشت مو
  7. آماده‌سازی گرافت‌های مو
  8. طراحی ابرو
  9. آماده‌سازی ناحیه کاشت ابرو
  10. کاشت گرافت‌های مو
  11. ویرایش نهایی ابروهای کاشت شده و پانسمان
  12. اتمام عمل پیوند ابرو و ترخیص بیمار

فیلم کاشت ابرو به روش fut

عوارض کاشت ابرو طبیعی با روش FUT

همانند هر عمل زیبایی انجام پیوند ابرو به روش میکروگرافت ممکن است عوارضی داشته باشد که در صورتی که دستورات و مراقبت‌های بعد از کاشت رعایت شود این عوارض موقتی بوده و بعد از گذشت زمان برطرف می‌شوند. برخی از عوارض کاشت ابرو به روش FUT عبارتند از:

  • تورم و قرمزی ممکن است به دنبال این عمل رخ دهد.
  • موهای کاشته شده ممکن است پوسته‌های ریزی ایجاد کنند اما به تدریج با گذشت زمان بهبود می‌یابند.
  • موهای کاشته شده ممکن است ۲ هفته بعد از عمل ریزش کنند که طبیعی است. موها بعد از حدود ۳ ماه دوباره به طور طبیعی رشد می‌کنند.
بیشتر بخوانید
یکی از روش‌های تقویت ابروها پس از کاشت، مزوتراپی است که به رشد بهتر ابروها کمک می‌کند جهت اطلاع از فواید این روش و بهترین زمان انجام آن به بخش مزوتراپی بعد از کاشت ابرو مراجعه نمایید.

دوران نقاهت پیوند ابرو با روش FUT

روند بهبود کاشت ابرو در مقایسه با سایر جراحی‌های زیبایی سریع است. در چند هفته اول، باید بتوانید به فعالیت‌های سبک مانند کار کردن بازگردید. در این مدت، ابروهای شما شروع به پوسته‌پوسته شدن و ایجاد دلمه می‌شود. دستکاری این دلمه‌ها می‌تواند وسوسه انگیز باشد اما از انجام این کار خودداری کنید زیرا می‌تواند در روند بهبودی شما اختلال ایجاد کند.

اکثر افراد می‌توانند فعالیت‌های ورزشی سنگین را پس از گذشت چند هفته در صورت تائید پزشک انجام دهند اگر فعالیت‌های شما باعث خونریزی، تورم یا تعریق بیش از حد در محل جراحی شما می‌شود، فعالیت را متوقف کرده و با پزشک خود تماس بگیرید.

شش تا ۱۲ هفته طول می‌کشد تا متوجه رشد موهای جدید از ناحیه پیوند شده شوید. ریزش مو از محل جراحی طبیعی است که این موضوع به ایجاد فضایی در فولیکول‌های مو برای رشد موهای جدید کمک می‌کند.

تجربیات کاشت ابرو نی نی سایت

مقایسه تکنیک‌های کاشت ابرو

به طور کلی عمل کاشت ابرو طبیعی با استفاده از دو تکنیک انجام می‌شود که عبارتند از:

  • روش FUT میکروگرافت (برداشت نوار)
  • روش FIT ماکروگرافت (برداشت تار به تار)

انجام پیوند ابرو با روش FUT نتایج بهتری در مقایسه با روش FIT دارد به همین دلیل در سرتاسر دنیا از روش FUT میکروگرافت استفاده می‌شود و مزایای بیشتری در مقایسه با کاشت ابرو با روش FIT دارد که در جدول زیر به مقایسه این دو روش پرداخته شده است.

کاشت ابرو به روش FUT

کاشت ابرو با روش FIT
دارای تراکم بالا

دارای تراکم پایین

خواب طبیعی ابرو

خواب نامناسب ابرو
بدون نیاز به تراشیدن سر

نیاز به تراشیدن سر

نیاز به بخیه دارد

عدم نیاز به بخیه

کاندیدای مناسب کاشت ابرو به روش برداشت نوار

کاشت موی ابرو برای مردان و زنانی که می‌خواهند ابروهای خود را با موهای طبیعی خود به طور دائم ترمیم کنند، گزینه‌ای عالی است. بسته به شدت ریزش مو و اهداف زیبایی شناختی خود، می‌توانید مدل مناسب جهت پیوند ابرو را متناسب با سلیقه خودتان و نظر پزشک انتخاب نمایید. برخی از افراد مناسب جهت پیوند ابرو عبارتند از:

  • عواقب نامطلوب ناشی از کندن بیش از حد و مداوم ابروها با موچین
  • افراد دارای ابروهای نازک به صورت ژنتیکی
  • افراد دارای تاتو ابرو
  • ریزش مو ابرو در اثر ضربه یا اسکار
  • ریزش موهای ابرو در اثر درمان‌های پزشکی

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این که آیا کاندید مناسبی جهت پیوند ابرو هستید یا خیر با مشاوران کلینیک دکتر نوایی به شماره ۰۹۱۰۹۱۰۵۴۸۴ تماس حاصل نمایید.

خواب ابروها با روش اف یو تی چگونه است؟

خواب ابروها بعد از کاشت ابرو یکی از دغدغه‌های مهم برای فردی است که این عمل زیبایی را انجام داده است و به طور کلی می‌توان گفت: کاشت ابرو با خواب طبیعی به روش fut به مهارت و تخصص پزشک بستگی دارد و اگر این عمل را در مراکز نامعتبر انجام دهید دچار عارضه سیخ شدن ابرو بعد از کاشت خواهید شد.

یکی از عوامل مهم دیگر که در داشتن ابروهای کاشته شده با خواب طبیعی تأثیرگذار است جنس مو و ضخامت موهای هر فرد است. موها هرچه ظریف‌تر باشند از لحاظ خواب بهتر ولی از لحاظ تراکم نتیجه کمتری را ایجاد می‌نمایند و بلعکس هرچه موهای ضخیم‌تر باشند از لحاظ تراکم نتایج متراکم‌تر اما از لحاظ خواب حالت برآمده و زمخت بیشتری را ایجاد می‌نمایند.

بر این اساس باید گفت: شاید موهای با ضخامت متوسط هم نتایج قابل قبولی از لحاظ خواب ابرو و هم از لحاظ تراکم ابروها ایجاد می‌نمایند و هرچه به سمت موهای ظریف‌تر برویم به کیفیت خواب ابروها افزوده می‌شود.

بیشتر بخوانید
یکی از نگرانی‌های افراد بعد از پیوند ابرو در زمینه خواب نامناسب و سیخ شدن ابروها است جهت اطلاع از علل این موضوع و نحوه درمان آن به مطلب سیخ شدن ابرو بعد از کاشت مراجعه نمایید.

 

مراقبت‌های بعد از کاشت ابرو با تکنیک FUT

برای به دست آوردن بهترین نتایج و جلوگیری از هر گونه مشکلی، مهم است که بعد از درمان از ابروهای خود مراقبت کنید. درست مانند هر عمل جراحی، شما باید به بدن خود فرصت دهید تا بهبود یابد.

بعد از کاشت، به هیچ وجه به ابروهای خود دست نزنید زیرا به کاهش خطر ابتلا به عفونت کمک می‌کند. حمام رفتن یا شستشوی مابقی مناطق بدن حتی ناحیه برداشت موی پشت سر هیچ روش خاص یا ممنوعیتی ندارد و تنها ناحیه کاشت ابرو باید طبق دستورات پزشک شستشو شود چرا که تا یک هفته ابروها نباید به صورت مستقیم زیر آب دوش یا فشار بالای آب شستشو شوند.

همچنین پس از باز کردن پانسمان نیازی به پانسمان مجدد وجود ندارد. بعد از کاشت باید از ماساژ ابروها خودداری کنید. حدود ۳-۷ روز، پوسته‌هایی که در آن گرافت‌های شما قرار داده شده‌اند شروع به ریزش می‌کنند. موهای کاشته شده در طی ۲ تا ۳ هفته آینده می‌ریزند که این موضوع کاملا طبیعی است.

در ماه اول پس از پیوند ابرو از نور خورشید اجتناب کنید و اگر بیرون می‌روید از کلاه استفاده کنید. توصیه‌های مهمی که بعد از کاشت ابرو باید رعایت شوند، عبارتند از:

  • در ۱۲ ساعت اول پس از عمل کاشت ابرو از رانندگی و کار با وسایلی که نیاز به هوشیاری و دقت کامل دارند پرهیز نمایید.
  • درد در نواحی عمل با درجات مختلف از حدود یک تا سه ساعت پس از پایان عمل شروع می‌شود در اکثر موارد درد مذکور به راحتی با داروهای مسکن تجویزشده توسط پزشک، کنترل می‌گردد. همچنین به‌منظور کاهش درد می‌توانید در شب اول پس از عمل از کیسه یخ (ice pack) در ناحیه درد استفاده نمود.